W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
 - Otwiera się w nowym oknie

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Wróć

Oddział do Spraw Funduszu Solidarnościowego

Zadania Oddziału do Spraw Funduszu Solidarnościowego

1) koordynowanie i organizowanie współpracy organów administracji publicznej oraz podmiotów działających w zakresie budowania systemu wsparcia osób niepełnosprawnych;
2) realizacja zadań Wojewody wynikających z przepisów ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Solidarnościowym Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, w tym nadzór i kontrola zadań realizowanych w trybie naboru wniosków przez jednostki samorządu terytorialnego i koordynowanie ich wykonania oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji, przekazywanych ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego lub właściwemu ministrowi;
3) ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, na stronie podmiotowej Wojewody informacji o zasadach realizacji programów na środki finansowe z Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych;
4) przekazywanie gminom i powiatom środków finansowych z programów realizowanych na podstawie ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Solidarnościowym Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, w tym ich analiza i rozliczanie;
5) realizacja resortowych programów wsparcia osób niepełnosprawnych mających na celu wsparcie społeczne lub zawodowe osób niepełnosprawnych;
6) udzielanie informacji o zasadach programów i warunkach naboru wniosków;
7) przeprowadzenie naboru wniosków;
8) ocena wniosków pod względem formalnym i merytorycznym;
9) sporządzenie i przekazanie ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego lub właściwemu ministrowi wniosków na środki finansowe wraz z listą rekomendowanych wniosków;
10) informowanie gmin i powiatów o obowiązku i terminie złożenia oświadczenia o przyjęciu lub rezygnacji ze środków przyznanych w ramach programów;
11) zawieranie umów z gminami i powiatami w terminie wskazanym w programie od zatwierdzenia przez właściwego ministra listy rekomendowanych wniosków;
12) przekazywanie gminom i powiatom środków finansowych z programów;
13) analiza oraz rozliczanie środków finansowych przyznanych gminom i powiatom na realizację programów;
14) przekazywanie rocznych sprawozdań z realizacji programów;
15) koordynacja, nadzór oraz kontrola zadań realizowanych przez gminę i powiat w ramach programów.

Kontakt::

Oddział do Spraw Funduszu Solidarnościowego
 ul. Andersa 30, 00-210 Warszawa 
 tel:  22 695 75 40, fax: 22 695 75 42

Podmiot udostępniający: Mazowiecki Urząd Wojewódzki
Odpowiedzialny za treść: Mazowiecki Urząd Wojewódzki
Wytworzył: Mazowiecki Urząd Wojewódzki
Data wytworzenia: 02.01.2020
Opublikował w BIP: Anna Malinowska
Data opublikowania: 20.01.2020 09:49
Ostatnio zaktualizował: Lidia Piotrowska
Data ostatniej aktualizacji: 08.04.2021 15:49
Liczba wyświetleń: 824